معرفی کتاب‌ های کوتاه جذاب برای نوجوانان

 

Dear Martin اثر نیک استون و دنباله آن Dear Justyce

تعداد صفحات: 240

شرح:

جاستیس مک آلیستر یک بچه خوب، یک دانش آموز افتخاری است و همیشه برای کمک به یک دوست حاضر است - اما هیچ یک از اینها برای افسر پلیسی که او را دستبند زده است مهم نیست. با وجود ترک محله خشن خود، او نمی تواند از تحقیر همسالان سابقش یا تمسخر همکلاسی های جدیدش فرار کند.ترس از حیوانات در کودکان

جاستیس برای پاسخ به آموزه های دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور نگاه می کند. اما آیا آنها دیگر مقاومت می کنند؟ او برای پی بردن به این موضوع یک مجله برای دکتر کینگ راه اندازی می کند.

سپس روزی فرا می‌رسد که جاستیس با بهترین دوستش، مانی، به رانندگی می‌رود، شیشه‌ها پایین می‌آیند، موسیقی بالا می‌رود و خشم یک پلیس سفیدپوست خارج از وظیفه را در کنار آنها برانگیخته می‌شود. کلمات پرواز می کنند. شلیک می شود. جاستیس و مانی در تیررس گیر افتاده اند. در پیامدهای رسانه ای، این جاستیس است که مورد حمله قرار می گیرد.

پیاده روی طولانی تا آب توسط لیندا سو پارک

تعداد صفحات: 128

شرح:

یک پیاده روی طولانی تا آب به صورت دو داستان شروع می شود که در بخش های متناوب روایت می شود، درباره دو یازده ساله در سودان، یک دختر در سال 2008 و یک پسر در سال 1985. دختر، نیا، در حال آوردن آب از برکه ای است که دو ساعت طول می کشد. از خانه‌اش پیاده بروید: او هر روز دو بار به برکه می‌رود. پسربچه، سالوا، تبدیل به یکی از «پسران گمشده» سودان می‌شود، پناهندگانی که قاره آفریقا را با پای پیاده به دنبال خانواده‌های خود و یافتن مکانی امن برای اقامت می‌گردند. سالوا با تحمل هر سختی از تنهایی گرفته تا حمله شورشیان مسلح و تماس با شیرهای قاتل و تمساح ها، یک بازمانده است و داستان او به شکلی شگفت انگیز و تکان دهنده با نیا تلاقی می کند.جدیدترین راه های درمان استرس

 شامل پسگفتاری از نویسنده لیندا سو پارک و سالوا دات واقعی است که رمان بر اساس آن‌ها ساخته شده است و سپس آب را برای سودان جنوبی تأسیس کرد.

Comments

Popular posts from this blog

معرفی بهترین کتاب هایی که باید برای نوجوانان 13 تا 18 سال بخوانید

بهترین کتاب های طراحی UX که هر طراح باید بخواند